من دوباره اومدم!!!

بلاخره بعد از ۳ ماه!برگشتیم..دیگه نتونستیم جواب فریادهای مردم رو توی کوچه و خیابونها بدیم!!

آقا اصرار که چرا دیگه کار نمیکنید و اینا..(آره جون خودت!) منم با توجه به مشغله ی بسیار زیاد کاری!

دیگه برای اینکه روی مردم رو زمین نندازم...به اجبار اومدم!(باشه آقا هل نده!)

و از آنجایی که حس کردیم بار علمی جامعه ی بیوتکنولوژی ایران افول کرده!وجدان اخلاقی ما

را مجاب نمود به کمک اندیشمندان و متفکران این علم برآییم!

باشد که خداوند عاقبتمان را به خیر کند!!!

انتخاب واحد...

سلام...

امروز ۲ مهره و فردا کلاسا شروع میشه...و من و تعدادی از دوستان به علت پیشرفته بودن سایت یا چه

عرض کنم...دانشگاه... موفق به اعلام علاقه مندی به انتخاب واحد در دانشگاه مربوطه نشده ایم...

لذا از دانشجویان مبتلا به تقاضا مندیم در روزهای شنبه لغایت یکشنبه با دستمال های سفید جهت

 دستمال کشی به آموزش و یا اتاق پروفسور شهنازی مراجعه فرمایند...

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته...

مقالات دانشجويان گروه بيوتکنولوژي :

مقالات دانشجويان گروه بيوتکنولوژي در مجلات معتبر بين المللي حاصل از پژوهش هاي انجام شده در داخل كشور...

 

ادامه نوشته

کاربرد های بیوتکنولوژی پزشکی از دیدگاه دانشجویان بیوتکنولوژی دانشگاه تهران:

بیوتکنولوژی پزشكي

 كاربرد بيوتكنولوژي‌ در پزشكي‌ به‌ وسعت‌علم‌ پزشكي‌ بوده‌ و حتي‌ اين‌ علم‌ با سرعت‌ روزافزون‌ بر وسعت‌ و دامنه‌ علم‌پزشكي‌ مي‌افزايد.

از مهمترين‌ كاربردهاي‌ بيوتك‌ در پزشكي‌ مي‌توان‌ به‌ موارد زير اشاره‌ كرد:
• تأثير دگرگون‌ كننده در امر پيشگيري‌ ازبيماريهاي‌ ميكروبي‌، بيماري‌هاي‌ ژنتيكي‌، بيماريهاي‌ تغذيه‌اي‌ و متابوليسمي‌ و بيماريهاي‌ روحي ‌رواني‌ و...
• تأثير دگرگون كننده در امر درمان‌ بيماريهاي‌ عفوني‌، ژنتيكي‌، سوءتغذيه‌ و متابوليسم‌ و نازائي‌
• تأثير دگرگون‌ كننده در پزشكي‌ قانوني
• تأثير دگرگون‌ كننده در پزشكي‌ زيبائي‌
عناوين‌ مطرح‌ در بيوتكنولوژي‌ پزشكي‌ كه‌ هركدام‌ نياز به‌ توصيف‌ كامل‌ دارند عمدتاً عبارتند از:
ادامه نوشته

Researchers Witness Assembly Of Molecules Critical To Protein Function

Iron-sulfur clusters are critical to life on earth. They are necessary for protein function in cellular processes, such as respiration in humans and other organisms and photosynthesis by plants. "But we do not understand how Fe-S molecules are made or the specifics of how they bond," said Callie Raulfs of Christiansburg, Va. "It does not happen spontaneously. It has to be regulated."

Diseases such as Friedrich's ataxia and several types of anemia are a result of iron-sulfur cluster (ISC) assembly malfunctions.

Using genetic and biochemical techniques, Ph.D. students Raulfs and Ina P. O'Carroll, of Tirana, Albania, have isolated components of the ISC machinery in the process of making iron-sulfur clusters. "This work provides insight into the sequential steps of the iron-sulfur cluster assembly process, helping to explain how molecules of iron and sulfur are synthesized and distributed in cells," said O'Carroll...

ادامه نوشته

نانو تکنولوژی در پزشکی(2)

ادامه نوشته

نانو تکنولوژی در پزشکی( 1)

 
ادامه نوشته

عکسهایی از سد عجیب مانتیسلو در ایالات متحده:

توضیحی کوتاه در مورد این سد : این سد با نام مانتیسلو ( Monticello ) در طی سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ در نپا کانتی (Napa County ) در ایالت کالیفرنیا ( California, United States ) بنا شده است.این بنای عظیم قادر است جلوی طغیان های عظیم رود را در این ناحیه مهار کند.این سد از این جهت مشهور گشته است که برای خارج کردن آب از یک سوراخ بزرگ به قطر ۲۷ متد استفاده می کند که قادر است در هر ثانیه ۴۸،۴۰۰ فوت مکعب آب را از سد خارج کند که در نوع خود بی نظیر است...برای دیدن تصاویر به ادامه ی مطلب بروید...

 

ادامه نوشته

موارد استفاده ی نمک:

استفاده از نمک برای نگهداری از غذا در عهد قدیم معمول بوده است. بهرحال، به دست آوردن نمک، کار سختی به نظر می رسد اما به کمک روش های تولید پیشرفته، امروزه نمک رایج ترین و با سهولت ترین کانی غیر فلزی در دنیاست؛ در واقع تهیه نمک پایان ناپذیر است.

در زیر چندین راه برای استفاده مناسب از نمک آورده شده است:

اضافه کردن به آب در حال جوشش. بسیاری از مردم اینطور فکر می کنند که افزودن نمک به آبی که قرار است بجوشد، باعث سریع تر جوشیدن می شود. بهرحال این فکر درستی نیست، ولی نمک آب را در دمای بالاتر به جوش می آورد، بنابراین باعث کاهش زمان پخت و پز می شود. 

بررسی تازگی تخم مرغ. دو قاشق چای خوری از نمک را در فنجانی از آب بریزید و سپس تخم مرغی را درون آن قرار دهید. تخم مرغ تازه، ته خواهد نشست و تخم مرغ کهنه تر شناور خواهد بود. البته این بدین معنی نیست که تخم مرغ شناور، فاسده شده است.

با دوام تر کردن پنیر. برای این کار می شود، پنیر را در یک روکش مرطوب شده با آب نمک پیچید.

ترساندن مورچه ها. نمک را در جای درها یا کنار پنجره ها و هرجایی که مورچه ها در خانه تان تردد می کنند، بپاشید. مورچه ها علاقه ایی به راه رفتن بر روی نمک ها ندارند.

خاموش کردن آتش ناشی از روغن در آشپزخانه. جعبه ایی از نمک را در کنار اجاق داشته باشید، و اگر آتش ناشی از روغن مشتعل شد، روی زبانه ی آتش نمک بریزید (هیچ وقت از آب در این وضعیت استفاده نکنید چرا که باعث پراکندگی می شود). زمانیکه نمک به آتش اعمال شد، باعث کاهش گرمای آتش می شود.

کاهش چکه شمع ها. اگر شمع های تازه را در یک محلول نمک قوی برای چند ساعت بخیسانید و سپس آنها را به خوبی خشک کنید، دیگر این شمع ها در هنگام سوختن خیلی زیاد چکه نخواهند کرد.

نگهداشتن تازگی و طراوت گل های بریده شده. کمی کمتر از ۲ قاشق چای خوری را به گلدان اضافه کنید تا گل های بریده شده، مدت زمان بیشتری تازه بمانند (همین مقدار شکر و یا یک عدد آسپرین، نتیجه ی مشابهی می دهد).

مرمت دیوارها. برای پر کردن سوراخ های ایجاد شده توسط میخ، و دیگر قسمت های آسیب دیده بر روی گچ تخته و یا دیوار گچی، ۲ قاشق سوپ خوری نمک را با دو قاشق سوپ خوری از نشاسته ذرت مخلوط کرده و در نهایت به آن در حدود ۵ قاشق چای خوری آب بیافزایید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. از این خمیر برای پر کردن سوراخ ها استفاده کنید.

جلوگیری از علف های هرز حیاط. اگر علف های هرز یا چمن بین آجرهای حیاط تان، و یا دیگر قسمت ها می روید، با دقت نمک را بین شکاف ها بپاشید، سپس با آب آنجا را خیس کنید و یا منتظر باران برای نمناک شدن آن محل باشید.

شست و شوی دهان. از مخلوط مقدار برابر نمک و جوش شیرین برای شست و شو و از بین بردن بوی بد دهان استفاده کنید.

فرو نشاندن درد ناشی از زخم زنبور. فورا آن ناحیه را مرطوب کرده و توده ی کمی از نمک را برای کاهش درد و تورم بر روی آن قرار دهید.

درمان گزیدگی پشه. آب نمک، برای کاهش خارش ناشی از گزیدگی پشه می تواند موثر باشد. علاوه بر این، تلفیق نمک و روغن زیتون نیز می تواند مفید باشد.

ماساژ. پس از استحمام و زمانی که هنوز بدن تان نمناک است به خودتان یک ماساژ با نمک خشک بدهید. این کار باعث تازه شدن پوست شده و به جریان خون کمک می کند.

رهایی از التهاب گلو. نمک را به همراه آب گرم مخلوط کرده و آن را غرغره کنید تا درد گلویتان تسلی یابد.

آنچه باید درباره ی سونا بدانید:

شكی نیست كه سونا باعث تغییراتی در عملكرد بدن می شود. به عنوان مثال در عرض چند دقیقه، درجه حرارت پوست می تواند به 40 درجه سانتی گراد برسد و ضربان قلب افزایش یابد. اما تاثیر این تغییرات بر سلامتی بدن ما چیست؟

افزایش مقاومت در مقابل بیماری ها

با توجه به مطالعاتی كه در 2 كشور فنلاند و آلمان انجام شده، سونا بدن را در حالتی مانند تب قرار می دهد و با این كار سیستم ایمنی بدن را تحریك می كند. در نتیجه، افرادی كه به طور منظم از سونا استفاده می كنند 30 درصد كمتر از سایرین به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی دچار می شوند.

سوزاندن كالری بیشتر

با توجه به افزایش ضربان قلب و انجام عمل تعریق، یك جلسه سونا به تنهایی می تواند حدود 300 كالری را بسوزاند.

بهبود استرس و خواب بهتر

علاقه مندان به سونا آن را راهی ایده آل برای كاهش استرس و بهبود حال روحی خود می دانند. سونا رفتن قبل از خواب نیز باعث می شود كه شما خوابی خوب و آرام را تجربه كنید.

آرامش و بهبود درد

از آنجا كه سونا باعث افزایش گردش خون می شود، می تواند به تسكین درد كمك شایانی كند.

چه زمانی سونا مضر است؟

گروه خاصی از مردم، بویژه افرادی با مشكلات قلبی باید برای رفتن به سونا بیشتر احتیاط كرده و در این زمینه با پزشك مشورت كنند.

به علاوه افرادی كه مبتلا به بیماری های التهابی هستند، تب دارند یا دچار جراحت شده اند نیز نباید به سونا بروند.

همچنین افرادی كه بیماری های واگیردار دارند باید از سونای خصوصی استفاده كنند.

بهتر است مدت زمانی كه در سونا حضور دارید به میزان 15 تا 20 دقیقه بیشتر نباشد و پس از بیرون آمدن از سونا 2تا 4 لیوان آب بنوشید. بلافاصله پس از خوردن غذا و در حالی كه معده پر است نیز نباید وارد سونا شد.

در ضمن دقت كنید كه سونا هرگز جای ورزش را نخواهد گرفت. پس برنامه ورزشی خود را حذف نكنید.

در ضمن اگر احساس خوبی ندارید به سونا نرفته و زمانی كه حس می كنید حالت هایی مانند سرگیجه یا تنگی نفس و نظایر آن به شما دست می دهد، سریع محیط سونا را ترك كنید.

با دروغی به نام وایمکس ایرانسل آشنا شوید!!!

IMAGE634173872266012500

 

ادامه نوشته

نامه ی چارلی چاپلین به دخترش:

 

برهنگی بیماری عصر ماست…

جرالدین دخترم، از تو دورم، ولی یک لحظه تصویر تو از دیدگانم دور نمی شود. اما تو کجایی؟ در پاریس روی صحنه ی تئاتر پر شکوه شانزه لیزه… این را می دانم و چنان است که در این سکوت شبانگاهی، آهنگ قدمهایت را می شنوم. شنیده ام نقش تو در این نمایش پر شکوه، نقش آن دختر زیبای حاکمی است که اسیر خان تاتار شده است.

جرالدین، در نقش ستاره باش اما اگر فریاد تحسین آمیز تماشاگران و عطر مستی آور گلهایی که برایت فرستاده اند تو را فرصت هوشیاری داد، بنشین و نامه ام را بخوان… من پدر تو هستم. امروز نوبت توست که هنرنمایی کنی و به اوج افتخار برسی. امروز نوبت توست که صدای کف زدنهای تماشاگران تو را به آسمانها ببرد. به آسمانها برو ولی گاهی هم روی زمین بیا و زندگی مردم را تماشا کن. زندگی آنان که با شکم گرسنه، در حالی که پاهایشان از بینوایی می لرزد و هنرنمایی می کند. من خود یکی از ایشان بودم.

جرالدین دخترم، تو مرا درست نمی شناسی. در آن شبهای بس دور با تو قصه ها بسیار گفتم اما غصه های خود را هرگز نگفتم. آن هم داستانی شنیدنی است. داستان آن دلقک گرسنه که در پست ترین صحنه های لندن آواز می خواند و صدقه می گیرد. این داستان من است. من طعم گرسنگی را چشیده ام. من درد نابسامانی را کشیده ام. و از اینها بالاتر رنج حقارت آن دلقک دوره گرد که اقیانوسی از غرور در دلش موج می زند. اما سکه ی صدقه ی آن رهگذر که غرورش را خرد نمی کند رانیز احساس کرده ام. با این همه زنده ام و از زندگان پیش از آن که بمیرند حرفی نباید زد. داستان من به کار نمی آید. از تو حرف بزنم. به دنبال نام تو نام من است.

چاپلین، جرالدین دخترم، دنیایی که تو در آن زندگی می کنی دنیای هنرپیشگی و موسیقی است. نیمه شب آن هنگام که از سالن پرشکوه تئاتر بیرون می آیی، آن ستایشگران ثروتمند را فراموش کن. ولی حال آن راننده تاکسی را که تو را به منزل می رساند بپرس. حال زنش را بپرس و اگر آبستن بود و پولی برای خرید لباس بچه نداشت، مبلغی پنهانی در جیبش بگذار…..

به نماینده خود در پاریس دستور داده ام فقط وجه این نوع خرجهای تو را بی چون و چرا بپردازد. اما برای خرجهای دیگرت، باید برای آن صورت حساب بفرستی
....
ادامه نوشته

فاصله ی طبقاتی:

فرماندار جدید تهران معرفی شد.

تمدن: ببین قد و قواره‌ت از من بزرگتره که باشه، گفته باشم، حرف گوش نکنی عوضت می‌کنم ها!


تمدن: نه مثل این‌که تو حرف‌گوش‌کن نیستی، میکروفونتو بده به من علی‌الحساب.

رئیس‌جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی شرکت کرد.

خدا پدر پاچه‌خوار علاقه‌مند به «محترم» را بیامرزه!

طبق رسم صداوسیما که از هر سریالی تقدیر می‌کنه، حتی «به کجا چنین شتابان» هم تقدیر شد.

ضرغامی: آفتاب بدم خدمتون.
ـ طالبی: مخلصیم بابا، نه این‌که از «اسپیلبرگ» هم معروفترم، هوادارا ولم نمی‌کنن، عینک زدم شناسایی نشم.

80 تن سیگار قاچاق معدوم شد.

بنده خدا واردکننده «مارلبورو» چه ضربه سنگین روحی‌ای بخوره!

تنها نقطه تشابه غنی‌ترین و فقیرترین قشر جامعه مشخص شد.

ـ دیدید؟

قابل توجه مخالفان ماهواره! می‌بینید که فاصله طبقاتی درباره ماهواره اصلا وجود نداره.

برگزاری همایش ایرانیان با انتقادهای بسیار شدید منتقدان روبه‌رو شد.

ملک‌زاده: بابا کشتین منو، اصلا پول همایشو از جیب خودم می‌دم، وای... .

توضیح تلخند نویس: ببخشید دیگه بازهم به علت برخی فشارها مجبور شدیم عکس آخری تلخند قبلی رو حذف کنیم البته قبول دارم دیگه رویای هالیوود خیلی رویایی شده بود از هالیوود که هیچ از بهشت برین هم فراتر رفته بود.

نگاهي به ماجراها و وعده‌هاي توليد خودرو ارزان!!!

ادامه نوشته

ناسیونالیسم عرب و اسلام:

ادامه نوشته

نای ساخته شده بوسیله ی سلول های بنیادی:

پسربچه ای ۱۱ ساله به تازگی تحت جراحی پیوند نایی قرار گرفت که از سلولهای بنیادین بدن خودش به وجود آمده بود، این اولین بار است که در جهان کودکی تحت چنین جراحی پیوندی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از گاردین  ،   این کودک که از زمان تولد از نارسایی گلو رنج می برد قادر به تنفس عادی نبود. پزشکان انگلیسی نای فردی اهدا کننده را که دچار مرگ مغزی شده بود برداشتند و سلول های بنیادی بخشی از بدن کودک را در آن تزریق کردند و سپس نای جدید به دست آمده را به گلوی کودک پیوند زدند.

به کمک سلول های بنیادی بافت های نای به تدریج بازسازی شدند بدون این که احتمال پس زدن عضو وجودداشته باشد.

عملیات بازسازی نای کودک ۱۱ ساله با استفاده از سلولهای بنیادین بدن وی و پیوند آن کاملا موفقیت آمیز بوده و “سیاران فین لینچ” اکنون کاملا بهبود یافته است.

پزشکان در بیمارستان “گریت اورموند” در لندن با استخراج سلولهای مغز استخوان از بدن کودک و تزریق آن به یک نای اهدا شده که تنها ساختار کلی آن برای ساخت نای جدیدی مورد استفاده قرار می گرفت، توانستند این عضو حیاتی بدن را برای کودک بازسازی کنند.

پزشکان این اندام را به بدن کودک پیوند زدند و به سلولهای بنیادین به کار گرفته شده در ساخت آن اجازه دادند که در بدن کودک شکل گرفته و تکامل پیدا کنند تا به این شکل از میزان احتمال پس زده شدن عضو توسط سیستم دفاعی بدن کودک بکاهند پزشکان چهار هفته پیش و پس از مشاهده بازگشت جریان خون به داخل اندام پیوند زده شده، این جراحی را موفقیت آمیز اعلام کردند.

“سیاران” به صورت مادرزاد از اختلال تنگ بودن نای رنج می برد و در سن دو سالگی قطعه فلزی که برای باز نگه داشتن مسیر تنفس در بدنش کار گذاشته شده بود، به نای وی آسیب وارد کرد این اتفاق دوبار برای وی رخ داده است و پس از آن وی در ماه مارچ سال جاری تحت جراحی پیوند قرار گرفت.

دو سال پیش نیز پزشکان اسپانیایی دست به اقدام مشابهی زده بودند اما تفاوت در این بین این است که اسپانیایی ها عضو پیوندی را در آزمایشگاه بازسازی کرده بودند اما در این مورد نای به تدریج پس از پیوند بازسازی شد.

دانلود کتاب آموزش ++ c

 

دانلود کتاب آموزش ++ c

 

 

ثبت حجت الاسلام حسني به عنوان میراث ملی !

روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان غربی اعلام کرد که در دیدار سرپرست، معاونان، مسئولین و مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار کردند.

در این دیدار اسدالله علیزاده باراندوزی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به راه‌اندازی موزه ملی مشاهیر و مفاخر کشور اعلام کرد که در صورت موافقت امام جمعه ارومیه نام وی به عنوان میراث زنده آذربایجان به همراه اسناد و تصاویری از سوابق علمی و مبارزاتی برای ثبت در این موزه ارسال شود...

                 

با دوستان حسود خود چطور رفتار کنیم

موفقیت، موفقیت می آورد و متاسفانه حسادت! طی صعود شما از نردبان ترقی در شرکت، مطمئناً دوستان بسیار و تعدادی هم دشمن پیدا خواهید کرد. این دشمنان، که همیشه با آنها برخورد خواهید داشت، همیشه سعی بر این خواهند داشت تا شما، کارها و دستاوردهایتان را پایین آورده و تحقیر کنند. این دشمنان، یا اصطلاح مهربانانه تر آن، همکاران حسود، اگر به حال خود رها شوند، ممکن است مانعی بر سر راه پیشرفت شما شوند و یا تله هایی برای در دام افتادن شما ترتیب دهند.


مشخص ترین همکاران حسود به راحتی قابل شناسایی هستند، از آنجا که در هر تلاشی که می کنید، به رقابت با شما برمی خیزند. زیرک ترین این دشمنان معمولاً پی فرصت مناسبی برای تحقیر شما به خاطر شکست ها و اشتباهاتتان هستند.


من که خود با انواع مختلفی از این دشمنان در رده های مختلف شرکت برخورد داشته ام، در این مقاله می خواهم شما را با دو روش اصلی در برخورد با این افراد آشنا کنم: (1) خنثی کردن حسادت آنها، و (2) تلافی کردن کارهایشان.


(1) خنثی کردن حسادت دشمنان

آیا رفتار شما شایسته ی سرزنش و عیب جویی است؟ آیا کاری کرده اید که باعث شعله ور شدن هر چه بیشتر حسادت آنها شده است؟ آیا دیگران را تحقیر می کنید و موفقیت های خودتان را به رخ می کشید؟


اینها سوالاتی است که باید از خودتان بپرسید، چون قصد ندارید که خودتان اسباب تنفر دیگران را فراهم کنید. اگر متوجه شدید که خودتان رفتارها و برخوردهایی ناشایست و منفی داشته اید، باید هر چه سریعتر آنها را تغییر دهید. در واقع، تا می توانید صمیمی و فروتن باشید و ارزش دیگران را بالا ببرید. با تقسیم موفقیت هایتان با همکارانتان، اعتماد به نفس آنها را بالا ببرید و به آنها نیز درس موفقیت بدهید.
اگر فرد حسود را از سایرین جدا کنید، ممکن است آتش حسادت او نیز کم کم فروکش کند.

بر حسادت آنها پیشدستی کنید

اگر بتوانید همکار ناراضی و ناخشنود خود را زود شناسایی کنید، خواهید توانست بر حسادت او پیشدستی کنید. هرجا که لازم باشد امتیاز بدهید. فروتن باشید، اما نه به آن اندازه که شایستگی هایتان ناشناخته بماند. نکته اینجاست که باید قبل از شعله ور شدن آن حس حسادت، از آن جلوگیری کنید.


همکارانتان را به خاطر موفقیت هایشان تشویق کنید. سعی کنید خودتان حسود نباشید، چون این نوع احساسات خیلی زود برملا می شوند. اگر در خودتان نیز حس حسادت و رفتارها و عملکردهای منفی مشاهده می کنید، باید انتظار برخورد مشابه نیز از دیگران داشته باشید.

اگر در گذشته بیش از حد متکبر و مغرور بوده اید، خود را تغییر دهید و سعی کنید با دشمنانتان صلح برقرار کنید. به خاطر کار، اعتبار، و سلامت روانیتان، باید تا می توانید از هرگونه مجادله یا احساس بد و منفی دوری کنید. اگر اینکار را به خاطر ترس از عکس العمل دشمنانتان انجام دهید، مطمئن باشید که آنها متوجه این مسئله خواهند شد. پس باید این تغییر از ته قلب و مخلصانه باشد.

جلب احترام همکاران

آیا تا به حال سعی می کردید که خود را نفر اول و از همه کس بالاتر نشان دهید؟ بدانید که هیچوقت برای جبران اشتباهات گذشته دیر نیست. سعی کنید از این به بعد، همکاران و سایر افراد گروه را مقدم بر خود بدانید. مطمئن باشید اگر بتوانید حمایت، پشتیبانی و احترام اطرافیان خود را جلب کنید، با نیروی بیشتری می توانید در برابر کارشکنان مقاومت کنید.

 

                     تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net


(2) تلافی کارهای حسودان

اگر نتوانستید حسادت همکارانتان را خنثی کنید، باید برای حفظ اعتبار و شهرت خود در محل کار، واکنش نشان دهید. باید هرطور شده تلاشهای همکارن حسود خود را برای بی اعتبار کردن خود نابود کنید.


اگر عملیاتی افترا آمیز و بدگویانه برعلیه شما از جانب یکی از همکاران حسود آغاز شد، وظیفه ی شما این است که کاری کنید تا خلاف آن حرف ها ثابت شود. سعی نکنید شما نیز کاری مشابه با او انجام دهید، چون این فقط شدت توهین های او را افزایش خواهد داد. همیشه سعی کنید لبخند زده و سرحال نشان دهید (اما نه بیش از حد)، سخت کار کنید، و سعی کنید از هرگونه غیبت و بدگویی از طرف مقابل نزد سایرین اجتناب کنید و تاکتیک های زیر را به کار گیرید.


بین افراد رده بالای شرکت، حامی پیدا کنید

یکی از اولین کارهایی که برای دفاع از خودتان باید انجام دهید، این است که به دنبال حامی و پشتیبان باشید. با تجربه ی من، هرچه این حامیان را از افراد رده بالاتر محل کارتان انتخاب کنید، موفقیت آمیزتر خواهد بود. چون اگر پای یکی از مدیران رده بالا هم در میان باشد، دشمنان تمایل کمتری به در افتادن با شما پیدا خواهند کرد.

به هیچ وجه سعی نکنید خود را ضعیف و شکننده نشان دهید. خیلی راحت پشت درهای بسته با او بنشینید و مشکلاتتان را با او درمان بگذارید، و او را از همه ی ماجرا بااطلاع کنید.

از همه تخلفات آگاه باشید
کلیه مواجهات و مباحثات خود را با فرد حسود در خاطر خود نگاه دارید، و سعی کنید از آن واقعه مدرک جمع کنید. حرفه ای عمل کنید. اگر او زشت و ناشایست رفتار کرد، شما مثل او رفتار نکنید. ممکن است او نیز وقایع را ثبت و ضبط کند. اگر یک ایمیل تند و زننده دریافت کردید، آن را نگاه داشته و به هیچ وجه پاسخ ندهید. اطمینان حاصل کنید که هیج یک از حرفهایتان را به صورت نوشته نداشته باشد. اگر لازم می بینید که آن توهین ها و حرف های زشت را پاسخ دهید، آن را به صورت شفاهی انجام دهید.

به آنها فرصت دهید تا از ادعای خود صرفنظر کنند

نباید دشمنان خود را به حالت دفاعی، تهدید شده و بیچاره ببرید. به خاطر داشته باشید: شما می خواهید این مجادله را به پایان برسانید، پس به آنها فرصت تغییر عقیده و برگشتن از ادعای خود را بدهید. برای نگاهداشتن رابطه تان، گهگاه به او امتیاز بدهید. مثلاً اگر دشمنتان معمولاً خوش برخورد است، به آن رفتار اعتماد کنید، اما نه کورکورانه. ممکن است او به طریقی بخواهد عذر خواهی کند، بدون اینکه غرورش جریحه دار شود. اما هیچوقت شما با شدیدتر کردن آزار و اذیتتان، ن را قربانی نکنید، بخشنده و رئوف باشید.


بهترین نتیجه را بگیرید!
برخورد با همکاران حسود موقعیت دشواری است که همه از آن فراری هستند. اما شما می توانید با فرونشاندن حسادت آنها قبل از اینکه مشکل ساز شود، همه چیز را به خوبی برطرف کنید. اما اگر با این روش راه به جایی نبردید، باید درصدد تلافی برآیید، شاید از این طریق پی به اشتباه خود ببرند. در هر حال باید هوشیار باشید و حرفه ای عمل کنید، تا بهترین نتیجه را بگیرید .
 
 
                     تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net 
 

عبارات جالب انیشتین...

ادامه نوشته

نقش محسوس زنان در زندگی...

نقش زنان در زندگی غیرقابل انکارست.زنان تعادل را در زندگی بوجود می‌آورند! باور نمی‌کنید؟!
پس عکس زیر راببینید و باور کنید...
 
 
 

کشف آنزیمی که DNA آسیب دیده از خورشید را ترمیم می کند:

گروهی از دانشمندان آمریکایی برای اولین بار آنزیمی کلیدی را کشف کردند که قادر است آسیبهای وارده به DNA به سبب پرتوهای ماوراء بنفش خورشید را ترمیم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگران دانشگاه دولتی اوهایو با تزریق یک الکترون و یک پروتون مجزا به یک زنجیره DNA آسیب دیده موفق شدند رفتار آنزیمی به نام "فوتولیاز" را به صورت زنده مشاهده کنند.

این دو ذره زیر اتمی در طول چند میلیاردیم ثانیه DNA آسیب دیده را ترمیم کردند. نتایج این تحقیقات که در مجله علمی "نیچر" منتشر شده است در آینده می تواند راهی به سوی پیشگیری از سرطان پوست ارائه دهد.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "ساده به نظر می رسد اما این دو ذره اتمی در این فرایند ترمیم، یکسری از واکنشهای شیمیایی بسیار پیچیده را آغاز می کنند. تمام این فرایند به سرعت رخ می دهد."

این محققان یک DNA را در لابراتوار سنتز کردند و سپس آن را در معرض نور ماوراء بنفش قرار دادند و آسیبهایی ایجاد کردند. سپس به این زنجیره مقداری از آنزیم فوتولیاز را تزریق کردند و با استفاده از پالسهای نور فوق سریع از یک سری از تواناییهای لحظه ای این فرایند عکسبرداری کردند و نشان دادند که این آنزیم چگونه در سطح اتمی DNA را ترمیم می کند.

براساس گزارش Scientific American ، این آنزیم در تمام گیاهان و بسیاری از جانوران وجود دارد. تنها پستانداران دارای این آنزیم نیستند. انسان دارای آنزیمهای مشابهی است که می توانند بدن را در برابر آسیبهای وارده از پرتوهای خورشیدی محافظت کنند اما میزان اثربخشی آنها بسیار پایین تر از این آنزیم است.

این دانشمندان امیدوارند در آینده از این آنزیم در ساخت کرمهای ضدآفتاب معمولی استفاده شود

شرایط حمایت از دانش آموختگان برتر آموزشی پژوهشی اعلام شد:

آیین نامه انتخاب دانش آموختگان برتر آموزشی، پژوهشی و نوآوری به تصویب کمیسیون دائمی هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان رسید و برای اجرا به وزارتخانه های مربوط ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه انتخاب دانش آموختگان برتر آموزشی، پژوهشی و نوآوری که با هدف حمایت از استعدادهای برتر از میان دانش آموختگان دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب کمیسیون دائمی هیات امناء بنیاد ملی نخبگان رسیده است برای اجرا، به وزارتخانه های مذکور ابلاغ شد.

بر اساس این آیین نامه، کلیه فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموختگان برتر جهت برخورداری از حمایت های بنیاد ملی نخبگان با همکاری کمیته تخصصی از اساتید رشته های مختلف با انتخاب بنیاد ملی نخبگان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
 
طبق این آیین نامه پیش نیاز لازم برای بررسی پرونده متقاضیان در سطح دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارا بودن معدل حداقل 17 در دوره کارشناسی و دکتری و 16 در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن معرفی نامه از دو عضو هیئت علمی محل تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و یک معرفی نامه در مقطع دکتری و مشارکت موثر در انتشار یا پذیرش نهایی حداقل یک، دو و سه مقاله به ترتیب در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در مجلات علمی ــ پژوهشی دارای نمایه معتبر و مورد تایید بنیاد یا داشتن نقش موثر در حل یک معضل کاربردی یا نیاز کشور با اعلام دانشگاه و تایید مراجع ذی صلاح و بنیاد الزامی است.
 
این آیین نامه با اشاره به تعداد دانش آموختگان منتخب، یادآور می شود: بنیاد ملی نخبگان هر ساله با توجه به سقف اعتبارات خود از میان حائزین شرایط تعدادی را که دارای بیشترین امتیاز هستند به عنوان استعداد برتر آموزشی، پژوهشی و فناوری‌ معرفی می کند که مشمول آیین نامه های اعطای جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان و سایر مزایای تعلق گرفته به آن افراد می شوند بر این اساس تعداد برگزیدگان در هر عنوان رشته نباید از 10 درصد کل برگزیدگان در هر سال بیشتر باشد.

امتیازات فعالیت های پژوهشی، فناوری و نوآوری توسط کمیته تخصصی از اساتید رشته های مرتبط با انتخاب بنیاد ملی محاسبه می شود. امتیازات فعالیت های آموزشی-فرهنگی نیز بر اساس رتبه های آزمون سراسری، دانشجوی نمونه کشوری، رتبه اولی حداقل بین 15 نفر، فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و دینی، دورشته ای خواندن، رتبه های برتر المپیادهای علمی، مسابقات ورزشی و ایثارگران محاسبه می شود.

دانشمندان از بیماری لاعلاج رنج می‌برند/ توالی ژنوم DNA خود را بخرید:

ادامه نوشته

گوش دادن به موسیقی در زمان کار تمرکز مغز را به هم می زند:

ادامه نوشته

ایجاد پارک مجازی انجمنهای علمی/ تأسیس اتحادیه انجمنهای علمی بیوتکنولوژی:

دبیر کمیسیون انجمنهای علمی از ایجاد پارک انجمنهای علمی خبر داد و گفت: در فاز اول اقدام به راه اندازی پارک مجازی انجمنهای علمی کرده ایم.

مرتضی براری، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به منظور ایجاد زمینه های مناسب برای تعامل بیشتر انجمنهای علمی، طرح پارک انجمن های علمی پیشنهاد و در حال پیگیری است اما با توجه به موانعی که بر سر اجرای این طرح است، اقدام به راه اندازی پارک مجازی انجمن های علمی کرده ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه در زمینه طراحی فضای مجازی این پارک صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با راه اندازی پارک مجازی، انجمنها می توانند در فضای مجازی با یکدیگر در تعامل باشند و از آخرین فعالیت های یکدیگر مطلع شوند.

دبیر کمیسیون انجمنهای علمی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تاسیس پارک انجمنهای علمی، یادآور شد: طرح راه اندازی این پارک آماده شده است و در حال حاضر در حال انجام رایزنی با سازمان های مربوط برای تامین فضای مناسب برای این پارک هستیم راه اندازی این پارک نیاز به حمایت های مالی از سوی سازمانهای مربوط دارد.

ایجاد اتحادیه انجمنهای علمی در حوزه زیست فناوری

براری هدف از راه اندازی اتحادیه انجمنهای علمی را همسو کردن فعالیت های انجمن هایی دانست که در یک زمینه مشترک فعال هستند و ادامه داد: در اولین گام، اتحادیه انجمنهای زیست فناوری با حضور 3 انجمن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 4 انجمن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شد.

دبیر کمیسیون انجمنهای علمی از راه اندازی دومین اتحادیه انجمنهای علمی در کشور خبر داد و اظهار داشت: دومین اتحادیه در حال شکل گیری است که در صورت نهایی شدن اعلام می شود...

تبدیل سلولهای بنیادین به یکی از درمانهای موثر سرطان:

ادامه نوشته

تصویر جدیدترین نقشه از جزئیات مغز انسان:

ادامه نوشته

سلول های بنیادین در خلاء می میرند:

دانشمندان با کشت سلولهای بنیادین جنینی در محیط خلاء دریافتند ساختار این سلولها در هنگام رشد در خلاء با ساختار آنها بر روی زمین بسیار متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعات جدید نشان می دهند کشت سلولهای بنیادین انسانی که به منظور شبیه سازی شرایط خلا در ظروف چرخشی انجام گرفته است نتایج کاملا متفاوتی از کشت سلولهای بنیادین در شرایط عادی دارد.

این مطالعات سئوالاتی جدید را در رابطه با امکانپذیر بودن سفرهای طولانی مدت انسان به فضا و تحت تاثیر مستقیم شرایط خلاء را برانگیخته است. دانشمندان استرالیایی با استفاده از رآکتور زیستی ناسا سلولهای بنیادین جنینی انسان را در شرایطی مشابه شرایط فضا کشت دادند. سلولهای بنیادین جنینی توانایی تبدیل شدن به هر یک از لایه های نخستین بدن یعنی اکتودرم، اندودرم و مزودرم را دارند که این سه لایه نیز در برابر می توانند بقیه 220 نوع دیگر سلولهایی که در بدن انسان یافته می شوند را تولید کنند.

محققان دریافتند 64 درصد از پروتئینهایی که در سلولهای بنیادین کشت داده شده در خلاء وجود دارند در نمونه های عادی وجود ندارند. در واقع سلولهای به وجود آمده در رآکتورهای زیستی از چندین پروتئین که در تخریب استخوانها و فرایند متعادل سازی کلسیم نقش دارند برخوردار هستند در حالی که هیچ یک از این پروتئینها در سلولهای بنیادینی که بر روی زمین کشت داده می شوند به وجود نمی آیند.

بر اساس تخمین متخصصان ناسا فضانوردان طی هر ماه اقامت در فضا در حدود یک درصد از تراکم مواد معدنی استخوانی خود را از دست می دهند. با وجود تمرینات ورزشی روزانه و شدیدی که فضانوردان در فضا انجام می دهند، محققان در حال مطالعه بر روی داروهای استخوان ساز "بیسفسفونات" هستند تا دریابند آیا این دارو می تواند این اختلال استخوانی در فضانوردان را مهار کند.

از دیگر تاثیرات منفی خلا بر روی بدن انسان تحلیل رفتن ماهیچه ها و بروز تغییرات در سیستم ایمنی بدن و سیستم قلبی عروقی است.

ناسا به صورت مستقیم در مطالعه بر روی سلولهای بنیادین انسانی شرکت نداشته است اما در گذشته دیگر انواع سلولهای بنیادین را به ایستگاه فضایی بین المللی انتقال داده و به بررسی موارد مختلفی از جمله تاثیر خلاء بر روی رشد و تولید سلولهای بنیادین موشها پرداخته است.

بر اساس گزارش زی نیوز، به گفته دانشمندان تحقیقاتی که بر روی سلولهای بنیادین انسانی صورت می گیرد برای علوم زیستی و فضایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نه تنها می تواند بر روی سفرهای آینده فضایی تاثیر گذار باشد بلکه می تواند در حل مشکلات پزشکی بر روی زمین نیز کمک کند.

منبع:خبرگذاری مهر

نوع شامپو تاثیر چندانی در جلوگیری از ریزش مو ندارد:

میزان نیاز به شست و شوی موها در هر فرد متفاوت است، ولی به طور کلی برای افرادی که موهای معمولی دارند، شست و شوی یک روز در میان یا دو روز یک بار می‌تواند، کافی باشد.

دکتر شیلا معصومی متخصص پوست و مو در گفت وگو با ایسنا گفت: در شامپوها معمولا مواد آنیونی و کاتیونی را طوری ترکیب می‌کنند که میزان چربی زدایی آنها فرق کند و برای انواع موهای خشک و معمولی استفاده شود.

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه افرادی که موهای چرب دارند، می‌توانند هر روز موهایشان را بشویند؛ توصیه کرد: این افراد باید تنها یک دست شامپو بزنند چون شامپو زدن مکرر به موها سبب می‌شود، موهای مرده‌ای که روی سر هستند زودتر از موعد مقرر بریزند. در صورتی که این موها می‌توانند تا ۳ ماه روی سر باقی بمانند و سپس ریخته شوند. در هر صورت این افراد باید سعی کنند از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنند تا چربی کف سرشان بهتر پاک شود.

وی در خصوص اینکه باید هرازگاهی افراد نوع شامپوهایشان را تغییر دهند؛ تصریح کرد: فرد باید ببیند چه نوع شامپویی با موهایش سازگار است، اگر شامپویی تمام انتظارات یک فرد را برآورده کند، دچار شوره سر نشود و موهایشان را خوش حالت نگه دارد، دیگر نیازی به تعویض شامپو نیست، مگر اینکه فردی به دلخواه بخواهد شامپویش را عوض کند.

دکتر معصومی تاکید کرد: به طور کلی عقیده بر این است که شامپوها زیاد نمی‌توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشند اگر چه موادی که در شامپوها به کار می‌روند، می‌توانند مفید باشند ولی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و برای جلب توجه مشتریان از آنها استفاده می‌شود. مانند شامپوهای حاوی سیر و نعنا که بسیار کم اثر هستند.

منبع:اخبار پزشکان ایران