بیوتکنولوژی+ مطالب جالب!

علم و تفریح با هم

بیوتکنولوژی+ مطالب جالب!

علم و تفریح با هم

عروسک های زنده جنپت محصول بیوتکنولوژی!

Picture of the GEN PET  

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

وقتی کتاب دکتر زینلی (در احاطه آینده) رو درباره آینده ژنتیک و بیوتکنولوژی می خوندم فکر کردم لااقل چند سالی با اون آینده فاصله داشته باشیم اما محصولات جن پتس نشون دادند ما تغریبا در همون آینده ایم. جن پت (حیوان خانگی ژنتیک) یک حیوان دستکاری شده ژنتیکی توسط شرکت Bio-Genica است که مانند هر حیوان دیگری به طور کامل ارگانیکه و از خون و استخوان و عضلات و اندام زنده تشکیل شده. البته در بسته بندی شبیه عروسک عرضه شده تا خرده فروش بتونه در هر مغازه ای به فروش اون اقدام کنه و مجبور به خریدش از مغازه حیوانات خانگی نباشید. در این بسته بندی از طریق لوله خاصی مواد غذایی به حیوان میرسه ضمن آنکه دارای موادی پروتئینی است که وی را در خوابی شبیه خواب زمستانی نگه می داره. چون یک کمی عجیبه هنوز موفق نشده مجوز فروش بگیره. در اینجا اهم خصوصیات این حیوان رو ترجمه کردم:
نمونه اولیه و آزمایشی جن پت با استفاده از پروسه ای با نام «تزریق سلولی زایگوت» انجام شده، سپس در آزمایشگاه رشد یافته است. تزریق سلولی زایگوت به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روش مطلوب برای ترکیب دی ان ای (DNA) یا وارد کردن پروتئین های خاص مروبوط به آن از گونه های مختلف است. مثلا در سال 1997 برای ترکیب کردن موش با ستاره دریایی شب تاب (لینک) و از آن پس برای خلق خرگوش، خوک، ماهی و میمونهای شب تاب (لینک) استفاده شد. کمی بعد دی ان ای (DNA) انسان به شامپانزه و عنکبوت به گوسفند تزریق شد و حالا جن پت به بازار آمده است.
بله، مهندسی ژنتیک و بیوانجینیرینگ به این سطح از پیشرفت رسیده است. در سال 2003 دی ان ای (DNA) انسان با خرگوش ترکیب شد (بعلاوه دیگر حیوانات)، برای خلق حبوانات دورگه خیالی (که در افسانه ها آمده است مثل اینکه سر شیر و بدن ببر و دم مار داشته باشد). برای اطلاعات بیشتر مجله نشنال جیاگرافی را بخوانید (لینک). البته هنوز شرکت بیوژنیکا در انتظار کسب مجوز برای توزیع جهانی جن پت است، اما الرکا (لینک) قبلا به فروش گربه های تغییر یافته خود اقدام کرده است. به محض کسب مجوزهای لازم برای فروش و تعیین قیمتی مانند دیگر حیوانات خانگی می توانید جن پت را در بازار تهیه کنید.
با اینکه جن پت درد احساس می کند ولی طوری طراحی شده است که تارهای صوتی ضعیفی داشته باشد تا نتواند سر و صدای زیادی ایجاد کند. هنگامی که به مسافرت می روید می توانید از همان مواد غذایی پروتئینی مذکور که موجب خواب زمستانی وی میشود استفاده کنید. این امر نگهداری این حیوان را بسیار ساده کرده است. جن پت حرف نمی زند و رشد یافته به فروش می رسد لذا دیگر رشد نمی کند. طول عمر آن هم در مدتهای یک ساله و سه ساله تنظیم شده است. حرکت این حیوان هم شبیه حرکت نوزاد انسان طراحی شده است.
وقتی جن پت را از جعبه خارج کنید حدود بیست دقیقه طول می کشد تا کاملا بیدار شود و چشمان خود را کم کم باز می کند و صاحب خود را که اولین بار دیده است به خاطر می سپارد و به وی می چسبد. تغییر رفتار وی تا حدودی با استفاده از تغییر نوع غذاهایی که در جعبه هایی با رنگهای متفاوت ارائه می شود ممکن است البته بدون غذای مخصوص خود زنده نمی ماند. جن پت بسیار کم غذا می خورد و فضولات کمی هم تولید می کند. تعدادی از این حیوان به کارمندان شرکت برای مدتی آزمایشی اعطا شد که تجربیان آنها هم قابل خواندن است. (لینک)
هنگام خرید باید به رنگ جعبه توجه کنید چون تعیین کننده روحیات حیوان است: قرمز ـ ورزشکار و پرانرژی، نارنجی ـ ماجراجو بی پروا و کنجکاو، زرد ـ سرزنده و اهل سرگرمی، آبی ـ اجتماعی و متین، صورتی ـ تخیلی و احساسی 

http://www.trossenrobotics.com/images/blogposts/2007/Gen-pet-wall.jpg 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد