بیوتکنولوژی+ مطالب جالب!

علم و تفریح با هم

بیوتکنولوژی+ مطالب جالب!

علم و تفریح با هم

بازار کار بیوتکنولوژی در ایران

رئیس مؤسسه تحقیقاتی بیوتکنولوژی ایران گفت: دانشجویان فارغ التحصیل رشته بیوتکنولوژی در ایران از امنیت شغلی بالایی برخوردار نیستند.

اخبار علمی


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجتبی خیام نکوئی بعدازظهر امروز در همایش دستاوردهای علمی صنعتی ایران اسلامی افزود: بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل در این رشته در خارج ایران تحصیل می‌کنند به دلیل بی‌مهری برخی از مسئولین و همچنین عدم اشتغال‌زایی گسترده و مناسب نگرانی‌هائی در بین آنان مبنی بر بازگشت به کشور مشاهده می‌شود که امید است مسئولان امر هر چه سریعتر به فکر چاره ای برای این موضوع باشند.


وی با تاکید بر اینکه در جهان امروز مهمترین معادلات و سیاست‌های جهانی روی منابع غذائی و مایحتاج تغذیه مردم رقم می‌خورد افزود: در جهان امروز، تمامی معادلات تولید و مصرف برای تهیه مواد غذائی به هم خورده و این بی‌نظمی باعث سوء استفاده شدید ابرقدرت‌ها برای فشار و تسلط روی کشورها شده است، تا جائی که روابط سیاسی و اجتماعی تعیین کننده مصارف و نیازهای غذائی می‌شود.
خیام نکوئی با اشاره به خودکفائی کشور در تولید گندم اظهار داشت: پس از اعلام رسمی خبر خودکفائی در تولید گندم، قیمت وارداتی این محصول به میزان 20 درصد کاهش پیدا کرد که گویای بسیاری از مسائل پشت پرده است.
وی ادامه داد: کشور های پیشرفته، خصوصاً آمریکا در حال حاضر به دلیل توانمندی در تولید علوم نوین و از جمله بیوتکنیکی، بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی توانسته سلطه خود را بر دنیا ثابت نگاه دارد که بنا بر آمار موجود کشور آمریکا 32 درصد بیشتر از کل کشورهای اروپائی در این علوم پیشرفت داشته است.
رئیس موسسه تحقیقاتی بیوتکنولوژی کشور تصریح کرد: علم بیو تکنولوژی علاوه بر رهائی کشور ما از وابستگی به کشورهای دیگر در عرصه‌های غذائی و فن آوری، صرفه جوئی‌های اقتصادی فراوانی نیز در کشور به دنبال دارد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تولید غذا و فن آوری های نوین در عرصه های مختلف در آینده به شمار می رود.
وی در خصوص مهمترین کاربرد های انرژی صلح آمیز هسته ای در شاخه نانو تکنولوژی در صنعت کشاورزی بیان داشت: افزایش عمر محصولات، تولید محصولات بدون هسته، جلوگیری از جوانه زدن پیاز و سیب زمینی در انبارها، عقیم کردن آفات و اصلاح گیاهان از دستاوردهای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است که در حال حاضر، تمامی این کاربردها بومی شده و در حال استفاده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:55 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست گرامی هر روز به وبلاگ شما سر میزنم واقعا حرف نداره خسته نباشید میگم به شما و ارزوی موفقیت دارم برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد